Τακακια

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11074
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Τακακια

Δημοσίευση από jskf16 »

TAKAKIA

Το σημείο επαφής. O καθοριστικός κρίκος για τη σωστή συνεργασία ανάμεσα στο
ακίνητο μέρος του συστήματος πέδησης και το κινούμενο.
Τα ζητούμενα, πολλά. O υψηλός συντελεστής τριβής, είναι (σχεδόν...) το
λιγότερο. Το κυριότερο είναι αυτός ο συντελεστής τριβής να παραμένει
σταθερός (όσο γίνεται...) ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας.
Και η αλήθεια είναι ότι οι διακυμάνσεις αυτές είναι εντονότατες!
Δομικά, το τακάκι αποτελείται από μια οργανική ή ανόργανη πάστα τριβής
κολλημένη πάνω σε μια πλάκα από μαλακό ατσάλι. Στην περίπτωση της ανόργανης
πάστας το υλικό του τακακιού (που αποκαλείται και «μεταλλικό»)
δημιουργείται με τη μέθοδο της κονιομεταλλουργίας Δηλαδή, σκόνη που
αποτελεί μίγμα διαφόρων μετάλλων θερμαίνεται και πρεσάρεται ώσπου να
αποτελέσει ενιαία μάζα. Όλες οι ιδιότητες του τακακιού προσδιορίζονται από
τη σύσταση αυτού του μίγματος.
Για παράδειγμα, πρέπει να είναι μηχανικώς ανθεκτικό για να μην
καταστρέφεται αλλά όχι τόσο σκληρό που να τρώει το δίσκο. (Αν και στους
αγώνες αντοχής συμφέρει να τρώγεται ο δίσκος αντί για το τακάκι, δεδομένου
ότι ο δίσκος αντικαθίσταται με την αλλαγή τροχού σε κάθε πιτ στοπ...). Από
την άλλη πρέπει να είναι θερμικά αγώγιμο, ώστε να απομακρύνει τη θερμότητα
από την επιφάνεια τριβής, κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος αλλά όχι τόσο
πολύ ώστε να υπερθερμαίνει την πλάκα της πάστας, το έμβολο της δαγκάνας και
τα υγρά.
Αντίστοιχες προδιαγραφές έχουν και τα «οργανικά» τακάκια τα οποία
αποτελούνται από μεταλλικές σκόνες και συνδετικές ίνες, όλα μαζί
εμποτισμένα σε μια ρητίνη που «ψήνεται» και τα σταθεροποιεί.
Τόσο τα μεταλλικά όσο και τα οργανικά τακάκια διαχωρίζονται ανάλογα με τη
θερμική συμπεριφορά τους.
Τα «μαλακά» τακάκια έχουν την ιδιότητα να εμφανίζουν υψηλό συντελεστή
τριβής σε αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες λειτουργίας. Έχουν ικανοποιητικό
αρχικό «πιάσιμο» αλλά αποσυντίθενται στη σκληρή συνεχή χρήση και τις υψηλές
θερμοκρασίες. Τα «σκληρά» τακάκια, αντίθετα, δεν αποδίδουν το μέγιστο
συντελεστή τριβή τους παρά μόνον όταν ζεσταθούν στη θερμοκρασία λειτουργίας
τους. Αντέχουν όμως πολύ περισσότερο στις υπερθερμάνσεις, διατηρώντας την
απόδοσή τους.
O μεγαλύτερος εχθρός των οργανικών τακακιών είναι η υπερθέρμανσή τους με
χαμηλές, συνεχείς πιέσεις λειτουργίας. Ένα φαινόμενο που όλοι έχουμε
παρατηρήσει όταν «ξεχνιόμαστε» σε μια κατηφορική διαδρομή με το πίσω φρένο
ελαφρά πατημένο. Είναι η υποβάθμιση της λειτουργίας ακόμα κι αν το ζεύγος
τακάκι-δίσκος κρυώσει ύστερα από μια στάση. Στην περίπτωση αυτή το υλικό
τριβής, όταν υπερθερμανθεί, «ξερνάει» ρητίνη στην επιφάνεια, η οποία δεν
«ξυρίζεται» από το δίσκο εξαιτίας της μικρής πίεσης που ασκούμε στο φρένο.
H ρητίνη υπερθερμαίνεται και «ψήνεται» στην επιφάνεια του τακακιού,
αλλοιώνοντας μόνιμα το συντελεστή τριβής του.
Ένα μέρος της τεχνολογίας των «δίσκων ακτινοβολίας» προέρχεται από τα
συμβατικά συστήματα: κάμποσα τακάκια έχουν την ιδιότητα να εναποθέτουν
υλικό πάνω στο δίσκο και πάνω σε αυτό το φιλμ να φρενάρουν. Με τον τρόπο
αυτό το μόνο που φθείρεται είναι το τακάκι και όχι ο δίσκος.

Άβαταρ μέλους
yiagt
Δημοσιεύσεις: 134
Εγγραφή: Πέμ 17 Αύγ 2006, 17:51
Επικοινωνία:

Re: Τακακια

Δημοσίευση από yiagt »

Μετά από σκληρή κ έντονη χρήση των φρένων παρατηρώ οτι χάνουν την απόδωσή τους και ιδιαίτερα το αρχικό και δυνατό "δάγκωμα".
πως μπορεί να βελτιωθεί αυτό το φαινόμενο?
είναι θέμα των υγρών?αν ναι, λύση θα ήταν η πιο συχνή αλλαγή τους.
είναι θέμα με τα σωληνάκια?τα μεταλλικά σωληνάκια θα ήταν μια λύση?
είναι θέμα με τα τακάκια?θερμαίνονται γρήγορα κ χάνουν την απόδοσή?
Μιας κ πλησιάζει η ώρα αλλαγής των μπροστινών τακακιών μήπως αντί για τα μανήσια να έβαζα κάτι καλύτερο?
Τι μου προτείνεται ως λύση για το θέμα αυτό.
Μιλάω μόνο για την διατήρηση της αρχικής τους απόδωσης που χάνεται μετά από σκληρή οδήγηση και όχι για την απόδωση που έχουν αρχικά η οποία και είναι σε πολύ καλά επίπεδα.
παρεπιπτώντος έχω το s2.

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11074
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Τακακια

Δημοσίευση από jskf16 »

Λοιπον απο αυτα που λες ..ισως εισαι ετοιμος για αλλαγη τακακιων..τωρα οσο λιγοστευει υλικο τριβης στο τακακι τοσο το σωμα των εμβολων βγαινει προς τα εξω για να φρεναρει αρα και περισσοτερη δυναμη θα δωσεις για να εχεις το απαιτουμενο φρενο.Τωρα πας στο συνεργειο βαζεις τακακια μονο μαμα για μενα και αλλαζεις και υγρα φρενων , αν και αυτα αλλαζονται max τα 2 χρονια ή αν εχουν μαυρισει καπως νωριτερα ...αν και εσυ πρεπει να τα εχεις πολυ βρασει με τα παραπανω που λες.Κανε αυτο πρωτα και βλεπεις....

Οσο αναφορα τα μεταλλικα σωληνακια αν εχεις abs πρεπει να βαλεις παντου (κατανεμητες και και και..) το κοστος ειναι υψηλο , αλλα και περιττο!

Αν δεν εχεις abs ειναι μια καλη κινηση τα υψηλης , ωστε αν πας στο συνεργειο να κανεις ολικη ανανεωση στα φρενα σου..βεβαια και τα υψηλης εχουν τα - τους ετσι , ολα να τα εχουμε δε μπορουμε :!:

Τα S2 δεν υστερουν σε φρενα παντως!
:) 8)

Άβαταρ μέλους
yiagt
Δημοσιεύσεις: 134
Εγγραφή: Πέμ 17 Αύγ 2006, 17:51
Επικοινωνία:

Re: Τακακια

Δημοσίευση από yiagt »

δεν έχω ABS κ όλα στο μηχανάκι πάνω είναι μανήσια.
Ίσως να φταίνε τα υγρά που θέλουν αλλαγή για την βελτίωση της διάρκειας (κ όχι της αρχικής απόδοσης που δεν έχω κανένα παράπονο).
Πάντως σίγουρα από ένα σημείο κ μετά κ τα μανήσια φρένα φτάνουν στα όριά τους κ θέλω να βρω μια αναβάθμιση στο συνολικό πακέτο των φρένων που να έχει αντίκτυπο στη διάρκεια απόδοσης.

Άβαταρ μέλους
jskf16
Δημοσιεύσεις: 11074
Εγγραφή: Παρ 21 Σεπ 2007, 14:10
Model: -
Model year: 2012
Τοποθεσία: XANIA
Επικοινωνία:

Re: Τακακια

Δημοσίευση από jskf16 »

yiagt έγραψε:δεν έχω ABS κ όλα στο μηχανάκι πάνω είναι μανήσια.
Ίσως να φταίνε τα υγρά που θέλουν αλλαγή για την βελτίωση της διάρκειας (κ όχι της αρχικής απόδοσης που δεν έχω κανένα παράπονο).
Πάντως σίγουρα από ένα σημείο κ μετά κ τα μανήσια φρένα φτάνουν στα όριά τους κ θέλω να βρω μια αναβάθμιση στο συνολικό πακέτο των φρένων που να έχει αντίκτυπο στη διάρκεια απόδοσης.
ωραια ..πας αλλαζεις τακακια(μαμα) αφου οπως ειπες θελουν και αλλαγη, υγρα φρενων , σωληνακια υψηλης και εχεις ενα νεο πακετο.. 8)

τα υγρα εσυ τα βραζεις , χρησιμοποεις μολλον πολυ εντονα τα φρενα σου...και για αυτο αισθανεσαι αυτα που περιγραφεις.!

στα φρενα δεν ειναι μονο τα υγρα ειναι πολλα δισκοπλακες , αντλιες , τακακια , σωληνακια , δαγκανες και αλλα πολλα.πολλα.... :wink: και το ποιο σημαντικο ο οδηγος που σε ολα επεμβαινει με τη χρηση και τη συντηρηση!

και εδω περι υγρων..
http://www.fazerclub.eu/forumx/viewtopi ... F%89%CE%BD

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης