ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΛΑΔΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΜΑΣ;

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 18:41
Model: -
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΛΑΔΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΜΑΣ;

Δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600 » Τετ 20 Απρ 2005, 16:59

ΕΧΩ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΗΡΑ ΤΟ FAZERAKI ΜΟΥ!ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΜΕ CASTROL,ROCK OIL,BELL RAY KAI ARAL.ΤΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΝΑ ΒΑΖΩ;ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ 4 ΜΑΡΚΕΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ!
JOHN-FZS

Άβαταρ μέλους
dpilio
Δημοσιεύσεις: 138
Εγγραφή: Πέμ 24 Μαρ 2005, 10:23

Δημοσίευση από dpilio » Πέμ 21 Απρ 2005, 12:16

Καλημερα σε ολους. Μετα απο ARAL και Motul 5100 πηρα την αποφαση να δοκιμασω το yamalube να δω επιτελους τι λεει το λαδι της μαμας Yamaha. Βεβαια απο οσο ξερω Rock Oil ειναι ουσιαστικα αλλα πιστευω αξιζει να του δωσουμε κι αυτου μια ευκαιρια...
Αντε να δουμε που θα καταλήξουμε..........

ΠS: παντως για τα Agip εχω διαβασει καλα λογια στα forum αλλα ενας φιλος που το εβαζε σε transalp δεν ηταν ικανοποιημένος + ακριβουτσικο.

Arxagelos

Δημοσίευση από Arxagelos » Πέμ 21 Απρ 2005, 14:15

Εγώ πάλι όταν το πήγα για servise του είπα αν είναι καλύτερα να βάλουμε κανένα καλύτερο λαδάκι στο μάστορα και μου είπε αφού έτσι και αλλιώς θα το αλλάξεις στα 5000 γιατί να ακριβοπληρώσεις κάποιο άλλο, και τελικά μου έβαλε αυτό που προβλέπει η YAMAHA. Πάντως δεν έχω παρατηρήσει καμία διαφορά στη λειτουργία της μηχανης.

teacher

Δημοσίευση από teacher » Πέμ 21 Απρ 2005, 16:29

Έχω ελένξει λάδια (Valvoline 15-50 ημισυνθετικό) στα 5000 χλμ. σε ειδικό χημείο (είχα την δυνατότητα μέσω γνωστού) και είχε όλες τις ιδιότητες αναλλοίωτες. Με λίγα λόγια... αν η αλλαγή γίνεται κάθε 5.000χλμ δεν χρειάζεται να βάζει κάποιος πλήρως συνθετικό λάδι!!!!
Και η ρευστότητα έχει να κάνει με τις θερμοκρασίες... για Ελλάδα και Αττική προτείνεται το 15-50 γιατί έχει την μεγαλύτερη διακύμναση όσον αφορά την θερμοκρασία περιβάλλοντος...

Άβαταρ μέλους
zaharakis
Δημοσιεύσεις: 1094
Εγγραφή: Πέμ 03 Φεβ 2005, 23:36
Model: -
Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από zaharakis » Παρ 22 Απρ 2005, 02:31

καλησπερα σε ολους.ανοιξατε ενα κεφαλαιο που δεν προκειται να τελειωσει ποτε............το λαδι ειναι καθαρα προσωπικη υποθεση και ο καθενας μας μπορει να εχει και την δικη του εμπειρια και γνωμη.

ενα ειναι σιγουρο. πρεπει απαραιτητα το λαδι μας να εχει συγκεκριμενες προδιαγραφες με συγκεκριμενο ιξωδες για την χωρα μας (λογω θερμοκρασιων) και το πιο βασικο να ειναι ΗΜΙΣΥΝΘΕΤΙΚΟ!!!!γιατι μονο τα ημισυνθετικα εχουν τα ειδικα προσθετα που ειναι απαραιτητα ωστε να λιπαινεται σωστα και το σασμαν αλλα και ο κινητηρας.σιγουρα υπαρχουν και καποια φουλ συνθετικα λιπαντικα που πληρουν τις προδιαγραφες αλλα με μικροτερο ιξωδες με τελικο αποτελεσμα μετα απο χρηση σε ζεστες συνθηκες ο κινητηρας να "τσιμπαει" λαδι με οτι αυτο συνεπαγεται.
δεν ειναι τυχαιο που τα τελευταια χρονια ολοι οι κατασκευαστες (ειδικα μοτοσυκλετων) εχουν αλλαξει τα λαδια που συνιστουν για τους κινητηρες -ειδικα πολυστροφων οπως του fazer-απο full synthetic σε semi synthetic.
εγω προσωπικα χρησιμοποιω για το χειμωνα 15-50 και για το καλοκαιρι 20-50 παντα ημισυνθετικο.
μια καλη πληροφορηση για το συγκεκριμενο θεμα -της λιπανσης του κινητηρα-εχει παρουσιασει το περιοδικο R&D σε παλιοτερο αρθρο του που αν το διαβασει καποιος "γνωστης " του θεματος,οπως νομιζουμε οι περισσοτεροι απο μας οτι ειμαστε,θα αναθεωρησει καθετα για οτι νομιζε οτι ηξερε......θα προσπαθησω να σκαναρω ολο το αρθρο και να το κανω post σε οποιον ενδιαφερεται.πραγματικα θα προβληματιστειτε αφανταστα...

παντως για να σκεφτειτε ποσο σοβαρο ειναι το θεμα της λιπανσης του κινητηρα αναλογα με τις συνθηκες σε καθε χωρα,ανατρεξτε στο βιβλιαρακι της μηχανης σας και κοιταξτε ποσο αλλαζει ο χρονος αλλαγης λαδιων στη χωρα μας.για την ελλαδα δινει η YAMAHA αλλαγη λαδιων καθε 5000χλμ απο 10000 που συστηνει κανονικα και ρυθμιση βαλβιδων ανα 20000χλμ απο 40000.
φιλικα
ολοι μας αγαπαμε αυτο που κανουμε....
ας κοιταμε να το κανουμε με ασφαλεια..
οχι αλλες απωλειες.
Δημητρης Χαλκιδα
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhum

Άβαταρ μέλους
nfot
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: Σάβ 23 Απρ 2005, 23:06
Model: -
Τοποθεσία: Βολος

Δημοσίευση από nfot » Κυρ 24 Απρ 2005, 03:15

Το τι λαδι να βαζω στο Fazer ηταν και η δικια μου απορια. Ρωτησα το εξουσιοδοτημενο της Yamaha για το MOTUL 300V και η απαντηση ηταν οτι δεν πρεπει να χρησιμοποιουμε 100% συνθετικα λαδια αλλα μονο ημισυνθετικα και οτι αν θελω MOTUL να βαζω το 5100.

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 18:41
Model: -
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ FZS600 » Δευ 25 Απρ 2005, 16:27

ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΤΙΣ Μ@Λ@ΚΙΕΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ!ΑΥΤΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΛΑΔΙΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΝ (ΓΙΑΤΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΠΟΣΟΣΤΑ) ΚΑΙ ΛΕΝΕ ΗΜΙΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΝ ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΟΙ ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ!ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΛΑΔΙ ΕΙΝΑΙ 100%ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΤΥΠΑΕΙ ΤΟ ΣΑΣΜΑΝ!ΑΥΤΟ ΨΑΧΝΩ Ο ΦΟΥΚΑΡΑΣ ΔΟΚΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑΖΩ ΜΟΛΙΣ ΜΑΥΡΙΖΟΥΝ!ΓΙ'ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ 22000 ΧΛΜ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΑΥΡΙΛΑ ΣΤΗΝ ΕΞΑΤΜΙΣΗ!!!ΤΩΡΑ ΠΗΡΑ ΤΑ VALVOLINE ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ!ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΣΤΑ 3000ΧΛΜ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΕΚΕΙ ΜΑΥΡΙΖΟΥΝ ΟΛΑ!!!
JOHN-FZS

Άβαταρ μέλους
nfot
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: Σάβ 23 Απρ 2005, 23:06
Model: -
Τοποθεσία: Βολος

Δημοσίευση από nfot » Δευ 25 Απρ 2005, 17:05

Παλιοτερα, γνωστος με R1 (2002) ηθελε να βαλει MOTUL 300V 10/40. Στο συνεργειο της Yamaha του ειπαν να μη τα βαλει γιατι χαλαει ο συμπλεκτης κτλ.
Εστειλα Email στη MOTUL :
"A friend of mine, who owns a YAMAHA R1 (MY 2002) and another one with also a R1 (MY 2003) wanted to use your 4T Motor oil, MOTUL 300V Sport, ESTER, SAE 10/40. When they asked the Yamaha Service Center to use this oil they were told that it will give them problems because it is NOT COMPATIBLE with the motorbikes clutch and such kind of stuff. I know that this oil of yours is the TOP motor oil around and I wonder if there is any chance that things are as described by the Yamaha Service Center stuff.
Looking forward to your reply. "

Και η απαντηση που πηρα :

"Dear Sir,
The Japanese Manufacturer association (JASO) issued some serious testing to check clutch sliding problems on bike engine oils and the issued a standard : JASO MA.
Motul 5100 4T are JASO MA approved.
For Motul 300V 4T Sport 10W-40 we did not run all the JASO MA testing because Motul 300V is at first a racing engine oil. We ran only the "clutch sliding" test named T904 and Motul 300V 4T Sport passes the test : there will be no trouble using Motul 300V on your bike.
Best regards
Motul Technical Department "

mikefazer

Δημοσίευση από mikefazer » Τρί 26 Δεκ 2006, 19:14

Καταρχας χρονια πολλα σε ολους.Εχω το Fz1n και οσο αναφορα τη λαδια πρεπει να χρεισιμοποιουμε εγω εχω βγαλει το εξης συμπερασμα μετα απο πολυ ψαξιμο και συμβουλες απο τους κατασκευαστες λιπαντικων.Δεν ηταν λιγες οι φορες που εχω στειλει email στους περισσοτερους κατασκευαστες λιπαντικων και αυτοι μου απαντησαν διαφοτιζοντας με σε πολλα πραγματα.Καταρχας ανοιγουμε το μανιουαλ του κατασκευαστη και βλεπουμε τη λαδια μας προτεινει για καθε θερμοκρασια περιβαλοντος και βαζουμε αυτο το λαδι που με το ιξωδες του καλυπτει το μεγαλυτερο ευρος θερμοκρασιων.Για το Fz1 λοιπον το 10w40ειναι το καλυτερο λαδι διοτι καλυπτη απο -10 εως 50Cκαι πανω.Ειναι λεπτορευστο με αποτελεσμα το χειμωνα να ζεστενετε γρηγορα και να λιπαινη σωστα ολα τα μερη του κινητηρα.10w40 λοιπον της μοτουλ και το 300v παρακαλω.100% συνθετικο.Διοτι τα συνθετικα λαδια εχουν τις καλυτερες λιπαντικες ιδιοτητες απο καθε αλλο λαδι και καθαριστικες επισεις.Το οτι καιγονται ειναι μυθος.Καλοκαιρι 45 βαθμους εξω και εγω τσιτα στην εθνικη και καταναλωση λαδιου αμελητεα.Ασχετα αμα μου ελεγε ο μηχανικος μην βαλεις συνθετικο λαδι θα στο καιει.Επισεις το 15-50 δεν το συστηνη σαν ιξωδες η γιαμαγα για το fz1 αρα απαγορευετε δια ροπαλου.Πως δεν ακουσα για 10-60 που ειναι και αγωνιστικο.Εκανε ενα φιλαρακι μου τη μ*λ*κια και εβαλε σε cbr 10-60 το οποιο σαν ιξωδες ειναι ποιο χοντρο και απο το 20-50 για οσους δεν το γνωριζουν και το σαζμαν ηταν σαν να ειχε πετρες μεσα.Με το που βαλαμε παλι αυτο που συστηνει η χοντα 10-40 δηλαδη το σαζμαν εγινε βελουδινο.Ακομη το να αλλαζουμε ιξωδες λαδιου καθε εποχη δεν ειναι και οτι καλυτερο για το μοτερ μας διοτι οταν αλλαζουμε λαδια μια ποσοτητα παλιου λιπαντικου μενει μεσα.Το να ανακατευεις διαφορετικα ιξωδες λαδιου ειναι οτι χειροτερο για το μοτερ.Για να εχουμε το δικο μας λαδι μεσα στο μοτερ μας 100% θα πρεπει να κανουμε 2 με τρεις αλλαγες παντα με το ιδιο λαδι.
Επισεις με το λεπτορευστο λαδι κερδιζουμε και ενα ποσοστο στην ευστροφια του κινητηρα διοτι ο στροφαλος μας σε καθε του περιστροφη βουταει μεσα στο λαδι το οποιο λειτουργει σαν φρενο με αποτελεσμα να χανουμε μερικους ιππου απο εκει.Για αυτο και μερικα μοτερ,ενας λογος ειναι αυτος που εχουνε ξηρο καρτερ.
10w40λοιπον και με το που ανοιξει το μοτερ πληρως,δηλαδη στα 10000 χιλιομετρα βαζουμε ενα motor kote και το μοτερ μας ειδικα το σαζμαν θα δουλευουν βελουδινα.

Άβαταρ μέλους
Theod
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 3523
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη

Δημοσίευση από Theod » Τρί 26 Δεκ 2006, 19:29

Φίλε mikefazer, με όλο τον σεβασμό...
κράτα μια "πισινή" για αυτά που γράφεις και μην είσαι τόσο κατηγορηματικός στις προτροπές που δίνεις γιατί πολλά από αυτά που γράφεις και εντελώς υποκειμενικά είναι, και περιέχουν αρκετά αυθαίρετα συμπεράσματα καθώς και ανακρίβειες...

mikefazer

Δημοσίευση από mikefazer » Τρί 26 Δεκ 2006, 20:59

Οπως γραφω και στην αρχη αυτες δεν ειναι μονο και δικες μου αποψεις αλλα και αποψεις των κατασκευαστων των λιπαντικων.Ολα αυτα που εγραψα μου τα εχει πει μεσω email μηχανικος της motul.Αμα δεν ξερει και αυτος που ειναι στο εργοστασιο που κατασκευαζουν τα λαδια ποιος θα ξερει ο Μπαμπης ο κατσαβιδακιας που δουλεει στο οποιοδηποτε συνεργιο;
Και επαναλαμβανω αυτα δεν ειναι δικα μου αυθερετα συμπερασματα.
Επισεις στο απαντητικο email που μου ηρθε απο τη μοτουλ εγραφε οτι στο πατο καθε μπουκαλιου εξωτερικα αναγραφετε ο μηνας και η χρονια κατασκευης του λιπαντικου.Και αυτο το λεω γιατι οι εταιριες λιπαντικων δινουν εγγυηση για την καλη κατασταση των λιπαντικων τους δυο χρονια απο την ημερομηνια παραγωγης.Επισεις εγραφε οτι δεν πρεπει να βαζουμε στον κινητηρα μας λαδια που ειναι φυλαγμενα για περισσοτερο απο 5 χρονια ακομα και οταν αυτα ειναι αποθηκευμενα σε αποθηκες με ελαχιστη υγρασια.Οταν ειναι να χρεισιμοποιησουμε λαδια τα οποια ειναι πανω απο δυο και ειδικα 5 χρονια θα πρεπει να προσεξουμε εαν εχουν στη συσταση και στον πατο του μπουκαλιου τους στερεα υποληματα(colds).Εαν εχουν ειναι ακαταλληλα για χρηση.
Τωρα το να αμφισβητηση καποιος τον ανθρωπο ο οποιος ειναι υπευθυνος στο τεχνικο τμημα της εταιριας που κατασκευαζει τα λαδια ειναι καπως χοντρο και επειδη και εγω ειχα τις ιδιες αποριες με εσας και δεν μου αρεσει να βγαζω συμπερασματα τα οποια δεν αποδεικνυονται φροντισα να ρωτησα το ποιο αξιοποιστο ανθρωπο απο ολους στον τομεα αυτο.
ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ._

Άβαταρ μέλους
Theod
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 3523
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη

Δημοσίευση από Theod » Τρί 26 Δεκ 2006, 21:25

Δεν έχω σκοπό ούτε τις εξειδικευμένες γνώσεις για να αμφισβητήσω κανέναν κατασκευαστή λαδιών….
Ξέρω όμως ότι και αυτοί θέλουν να πουλήσουν το προιόν τους…και ξέρω ότι ΣΙΓΟΥΡΑ κανένας στρόφαλος δεν γυρίζει σε ένα μπάνιο από λάδι γιατί απλά τότε δεν θα γύριζε - τουλάχιστον στις στροφές που γυρίζει…

Και σίγουρα δεν θα παρότρυνα ένθερμα κανέναν να βάλει στο πανάκριβο μηχανάκι του προιόντα σαν το motor kote την στιγμή που δεν έχω ούτε την έγκριση του κατασκευαστή της μηχανής ούτε καμία άλλη εγγύηση…. Χρειάζομαι κάτι περισσότερο από διαφημίσεις στην Αμερικανική τηλεόραση σαν αυτές που μεταμορφώνουν νοικοκυρές σε σεφ της μαγειρικής με το νέο θαυματουργό πολυμίξερ για να πειστώ για κάτι τέτοιο…

Και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν πρέπει να αλλάζουμε ιξώδες στο λάδι ανάλογα την εποχή του έτους και την εξωτερική θερμοκρασία όταν αυτός ακριβώς είναι ο λόγος ύπαρξης των πολύτυπων λαδιών με διαφορετικό ιξώδες….

Τέσπα…η συζήτηση για το λάδι είναι τεράστια, κρατάει αρκετά χρόνια, αναμιγνύει μύθους και πραγματικότητα και δύσκολα μπορείς να βγάλεις άκρη….Κάθε σχολή και στρατόπεδο έχει τις απόψεις του και τα επιχειρήματα του…

Και φυσικά δεν είπα ότι δεν έχεις γράψει και αρκετά σωστά πράγματα...απλά επειδή κάθε νόμισμα έχει 2 όψεις, ας είσαι λίγο πιο συγκρατημένος και λιγότερο κατηγορηματικός σε ότι παροτρύνεις...

mikefazer

Δημοσίευση από mikefazer » Τρί 26 Δεκ 2006, 23:34

Με ολο το σεβασμο πρεπει να μαθεις περισσοτερα για τους κινητηρες εσωτερικης καυσης.Οταν λοιπον το συστημα μπιελας εμβολου βρισκετε στο κατω νεκρο σημειο το μερος της μπιελας που εδραζετε στο στροφαλο ειναι βουτηγμενο μεσα στο λαδι κατα το 1/4.Οταν αρχιζει και ανεβαινει προς το ανω νεκρο σημειο σταδιακα βγαινει μεσα απο το λαδι εντελως.Αυτο λενε οι κατασκευαστες μπανιο λαδιου και γυνετε και για λογους ψυξης του στροφαλου.Δεν αναρωτηθηκες ποτε γιατι εαν βαλεις παραπανω λαδι στο καρτερ εκτος απο τον κυνδινο να σπασεις τις τσιμουχες και φλατζες του μοτερ χανεις και δυναμη απο τον κινητηρα;
Οσο αναφορα το motor kote ο αδερφος μου εχει ενα αγωνιστηκο evo6 με περιπου 200000 χιλιομετρα το οποιο ειναι και πειραγμενο στο φουλ.Περιπου 380 ιππους.Εχει κανει 170000 τρελα χιλιομετρα και οταν λεω τρελα τα περισσοτερα ειναι σε συνθηκες αγωνα και το μοτερ δεν εχει παθει τιποτα!Οταν το ανοιξαμε δε για να δουμε την κατασταση του ολα ητανε μεσα σαν καινουρια!ξερεις κανενα μοτερ πειραγμενο να αντεχει τοσα χιλιομετρα χωρις εστω να αρχισει να καιει λαδια....;Επισεις αγορασαμε ενα παλιο αμαξι με 300 γιουρω για να βαβαιωθουμε πτι ειναι αληθινα τα οσα λενε.Βαλαμε μεσα μοτορ κοτε και καναμε 500 χιλιομετρα.Εν συνεχεία τη ωρα που δουλευε αδειασαμε τα λαδια εντελως και καναμε περιπου 40 χιλιομετρα με ταχυτητα 80 χιλιομετρα την ωρα περιπου.Ξερεις κανενα κινητηρα που μπορει να κανει τοσα χιλιομετρα χωρις λαδια;Μαλλον οχι.Γιατι χωρις λαδια κατι μετρα θα κανεις και θα κολησουν ολα μεσα στον κινητηρα.Μαλλον οι νοικοκυρουλες με τα μιξερ ειχαν δικιο στην προκειμενη περιπτωση ασχετα εαν το σχολιο σου ηταν ατυχες.Εαν και το μοτορ κοτε δινει εγγυηση εμεις καναμε το πειραμα και πιστηκαμε απο αυτο που ειδαμε.Ολοι στην παρεα μου εχουν βαλει το μοτορ κοτε με λεπτορευστα λαδια τα οποια καλυπτουν πληρως τις θερμοκρασιες της χωρας μας χωρις να χρειαζονται περιττες αλλαγες χειμωνα καλοκαιρι.
Το χρεισημοποιησαμε και στις μηχανες μας αλλα και σε πολυ ακριβοτερες κατασκευες οπως το mitshubishi evo το οποιο κοστιζει περιπου οσο 9 fazer 2006.Σκεφτηκε ποτε κανεις εαν για καποιο λογο η ανλτια λαδιου χασει την πιεση της;Ωσπου να δουμε το λαμπακι στον πινακα οργανων και να σβησουμε το μοτερ μπορει να ειναι πολυ αργα.Και εαν σπασει το μοτερ της μηχανης μας εν κινηση τοτε γεια σας!!τα λαδια πανε στον πισω τροχο και εμεις στα χωραφια στην καλυτερη περιπτωση!Με το μοτορ κοτ ομως μπρουμε να προλαβουμε ανετα μια τετοια περιπτωσει εχοντας την κορυφαια λιπανση του μοτορ κοτε συμμαχο μας.
Επισεις οσο αναφορα τα ιξωδες των λαδιων δεν ειναι για να τα αλλαζουμε καθε εποχη αλλα για να ερχονται σε συμφωνια με τις απαιτησεις των κατασκευαστων.Διοτι ολοι οι κινητηρες δεν εχουν τις ιδιες ανοχες και χρεισιμοποιουν διαφορετικα λαδια για καθε εξωτερικη θερμοκρασια.Το καινουριο fazer θα χρειαστει αλλο λαδι εαν πας ταξιδι προς την αφρικη οπου οι θερμοκρασιες ξεπερναν τους 45 με 50 βαθμους κατα πολυ.Εκει θα χρειαστη το 20-50 το οποιο ο κατασκευαστης το δινει για θερμοκρασιες απο 5 εως 50 βαθμους.

Άβαταρ μέλους
Theod
Fazer Hellas Club Member
Fazer Hellas Club Member
Δημοσιεύσεις: 3523
Εγγραφή: Δευ 10 Ιαν 2005, 19:05
Model: -
Τοποθεσία: Ηλιούπολη

Δημοσίευση από Theod » Τετ 27 Δεκ 2006, 14:01

Προσπαθώ να σου πω ότι μπορεί οι δικές σου εμπειρίες από την χρήση τέτοιων προιόντων να είναι πολύ θετικές (και χρήσιμο να τις περιγράψεις), αλλά προσωπικά είμαι ΠΟΛΥ επιφυλακτικός κατά πόσο έχεις ξανανακαλύψεις την Αμερική, την πυρίτιδα, ή τον τροχό...

Αυτά τα προιόντα δεν είναι κάτι το καινούργιο...κυκλοφορούν εδώ και ΠΟΛΛΑ χρόνια με διάφορες επωνυμίες και παρ' όλα αυτά δεν έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη ούτε του κόσμου, ούτε των μηχανικών, αλλά (και το κυριότερο) ούτε των κατασκευαστών μοτέρ που ούτε τα χρησιμοποιούν ως στάνταρ τοποθέτηση, ούτε τα συστήνουν... όλοι αυτοί δεν τα έχουν δοκιμάσει ή δεν έχουν δεί τις εκπληκτικές ιδιότητές τους ???

Ή μήπως οι μηχανικοί της Γιαμάχα, χόντα, σουζούκι κλπ (για να αναφέρω μόνο τις μοτοσυκλέτες...) δεν θα εφοδίαζαν τις αγωνιστικές τουλάχιστον μοτοσυκλέτες με τέτοια προιόντα προκειμένου να μην ρισκάρουν μια εγκατάλειψη ή προσπαθώντας να κερδίσουν μερικούς πολύτιμους ίππους ακόμα ??? Ή μήπως το κάνουν στα κρυφά και αυτό αποτελεί το πιο καλοφυλαγμένο μυστικό όλων των εποχών ???

Στην τελική αφού αυτά τα προιόντα πραγματοποιούν αυτά τα θαυμαστά πράγματα που λένε και μάλιστα χωρίς παρενέργειες, γιατί η χρήση τους δεν έχει γενικευθεί παγκοσμίως ???
Μήπως αυτό θα έπρεπε να σε κάνει να σκεφτείς λίγο το θέμα σε βάθος και να μην είσαι τόσο απόλυτος και κατηγορηματικός ???

Το ότι εσύ το δοκίμασες σε πραγματικές συνθήκες και αποφάσισες ότι το προιόν αυτό κάνει την δουλειά που υπόσχεται, είναι μεν θετικό σημάδι (και καλά κάνεις που το αναφέρεις ως εμπειρία), αλλά από αυτό το σημείο μέχρι να παροτρύνεις ένθερμα τους συμφορουμίτες να κάνουν το ίδιο, εεεε έχει μεγάλη απόσταση... λίγη παραπάνω υπευθυνότητα σε τέτοια θέματα που μπορεί να κοστίσουν μερικές χιλιάδες ευρώ δεν βλάπτει, γιατί αν συμβεί καμμιά στραβή μετά μάλλον θα σφυρίζεις αδιάφορα...


όσο για το "μπάνιο λαδιού" κάνεις λάθος...ο στρόφαλος και τα κομβία της μπιέλας λιπαίνονται από ειδικές διόδους λαδιού μέσω των οποίων στέλνει λάδι η αντλία...Αν χρειαστεί επιπλέον ψύξη (του κινητήρα και όχι του στροφάλου που έτσι κι αλλιώς δεν είναι από τα μέρη του κινητήρα που θερμαίνονται έντονα και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη μέριμνα ψύξης...) μέσω του λαδιού, αυτό γίνεται με την εκτόξευση λαδιού στο κάτω μέρος του πιστονιού (ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ η δεύτερη πιο σημαντική δουλειά που κάνει στον κινητήρα το λάδι είναι η ψύξη....).
Να είσαι σίγουρος ότι αν ο στρόφαλος γύριζε έστω και εν μέρει μέσα στο λάδι, αυτό αμέσως θα γινόταν σαπουνάδα...να μην μιλήσω φυσικά για δίχρονα μοτέρ όπου ούτε καν τίθεται θέμα ύπαρξης λαδιού στον θάλαμο του στροφαλοφόρου...
Προς καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω σου επισυνάπτω τομές του κινητήρα του FZ1 (και μάλιστα παρμένες από το κεφάλαιο του μάνουαλ που αφορά την λίπανση) όπου φαίνεται που είναι ο στροφαλοφόρος άξονας, που το κάρτερ, και ποιά η διαδικασία λίπανσης...

Εικόνα

Εικόνα

Και για να τελειώνουμε με το θέμα...το ιξώδες του λαδιού δεν είναι κάτι που υπάρχει για να συμφωνεί με τις προδιαγραφές και τα θέλω των κατασκευαστών...
Δεν είναι προιόν υπό παραγγελία...είναι απλά μια από τις πολλές ιδιότητες του λαδιού (και μάλιστα άκρως μετρήσιμη), αυτή που εκφράζει την ρευστότητα - τίποτε άλλο.
Η SAE έχει θέσει από πολλά χρόνια τις προδιαγραφές βάσει των οποίων γίνεται η κατάταξη του ιξώδες των λαδιών. Τις προδιαγραφές αυτές ακολουθούν και πληρούν όλοι οι κατασκευαστές λαδιών, και οι κατασκευαστές μοτέρ δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να διαλέγουν από την υπάρχουσα κλίμακα αυτό που τους ταιριάζει καλύτερα ανάλογα το μοτέρ και τις συνθήκες...

Και κάτι όσο αφορά τα πολύτυπα λάδια (γιατί φυσικά υπάρχουν και τα απλά...).
Ο σκοπός ύπαρξής τους δεν είναι άλλος παρά να καλύψουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα χρήσης χωρίς να χρειαστεί να καταφεύγουμε σε ενδιάμεσες αλλαγές λαδιών, ανάλογα τίς μικρές μεταβολές της θερμοκρασίας και των συνθηκών χρήσης...αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι είναι πανάκεια, ούτε πιστεύω ότι είναι φρόνιμο να κινούμαστε στις άκρες του φάσματος κάθε λαδιού...π.χ. ένα πολύτυπο 20-50 δεν τόσο σταθερό στις χαμηλές θερμοκρασίες όσο ένα απλό 20άρι ούτε τόσο σταθερό στις ψηλές όσο ένα απλό 50άρι...απλά είναι μια συμβιβαστική λύση που βολεύει αφάνταστα στην καθημερινή χρήση και πρακτική δίνοντας την δυνατότητα χρήσης σε μεγαλύτερο φάσμα θερμοκρασιών από ότι συγκριτικά ένα απλό λάδι...μπορεί μεν όπως έγραψες να χρησιμοποιηθεί από τους 5οC αλλά γιατί να το χρησιμοποιήσω οριακά ??? αν δείς τις κλίμακες χρησιμοποίησης του ιξώδες αυτές επικαλύπτονται σε μεγάλο βαθμό....κάπου ανάμεσα λοιπόν κάνει ο καθένας τις επιλογές του...

Προτιμώ προσωπικά λοιπόν να χρησιμοποιώ ένα 10-40 τον χειμώνα για πιο εύκολο ξεκίνημα και λιπαντικότητα στις χαμηλές θερμοκρασίες και στην διάρκεια της προθέρμανσης, και το καλοκαίρι το 20-50 για μεγαλύτερη αντοχή-λίπανση στις ψηλές θερμοκρασίες...
Και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορώ να τα αναμίξω (έστω και κατ' ελάχιστη αναλογία κατά την αλλαγή λαδιών) την στιγμή που το λάδι είναι ίδιου βασικού τύπου και ίδιου κατασκευαστή...

Άβαταρ μέλους
Sotosfz6
Δημοσιεύσεις: 512
Εγγραφή: Σάβ 08 Ιαν 2005, 15:08
Model: MT09
Τοποθεσία: Πάτρα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Sotosfz6 » Παρ 29 Δεκ 2006, 19:54

Theod έγραψε: Και σίγουρα δεν θα παρότρυνα ένθερμα κανέναν να βάλει στο πανάκριβο μηχανάκι του προιόντα σαν το motor kote την στιγμή που δεν έχω ούτε την έγκριση του κατασκευαστή της μηχανής ούτε καμία άλλη εγγύηση….
Θαναση προφανως ο φιλος εκφραζει προσωπικες αποψεις....με καλυψε η τοποθέτησή σου σχετικα με την μη εγκριση του κατασκευαστη!!! :/abwave::)
για τα λαδια η συζητηση εχει ξαναγινει με τα ιδια (χιλιο)ειπωμενα...
...quoth the raven nevermore...

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά Τεχνικά θέματα Tips & Tricks”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης